Sunday, June 14, 2009

Vägen upp till dig


Jag har älskat dig långt innan du föddes
Jag har längtat efter dig långt innan mörkret längtade efter ljuset
Jag har drömt om dig Innan drömmarna fanns vid liv
Och jag talade med dig ett språk som aldrig har funnits
***
Du älskade tillbacks med all din kraft
Du mättade min längtan med vågor av ömhet som du har haft
Och du var Prinsessan i mina drömmar och du var min luft
***
Hur kunde jag finnas utan dig?
Hur kunde jag drömma om att vara borta från dig?
Hur kunde jag älska utan att tänka på dig?
***
Du kallade på mig från dina uddar
Du sade … kom upp till mig om du önskar
Jag flög iväg för att träffa dig
Jag rörde vid himmelen som låg under dig
***
Helt utan bekymmer
Helt utan något som skymmer
Vi träffades där för första gången
Jag talade till dig min poesi
Och du sjöng dina vackra sånger
***
En evighet har öppnat sig
Ett brett väg där existerar inget som är trångt
Låt sågen aldrig tar slut
Låt mig vara hos dig och stanna tills evigheten tar slut
Och låt os vandra på din eviga väg
Vägen som leder till ett gott beslut
Författare:
Alain Safa

No comments:

Post a Comment